12‏/9‏/2016

کورتیەک ژ ژیانناما ئەحمەدێ نالبەند

 کورتیەک ژ ژیانناما ئەحمەدێ نالبەند

سەیدایێ نالبەند بخو و خەتێ دەستێ خو ژینا خوە بو مە بڤی رەنگی دیار دکەت و دنڤێسیت و دبێژیت :- ئەز ئەحمەدم موخلسم کورێ ئەمینێ نالبەند بابێ من خەلکێ باژێرێ ئامێدیێ بو میرگەها پاشایێت میر سێڤدینا ل جهێ بەهدینان. من مامەک هەبو ناڤێ وی (عەبدولڕەحمان) بۆ، بابێ من ژ باژێرێ ئامێدیێ چو گوندێ (بامەڕنێ) ل سالا (1281) کوچی نک شێخ (محەمەد) ێ شێخ طاهرێ ئامێدی و ل وێرێ ئاکنجی بو و نالبەندی دکر بو ژیارا عەیالێ خوە، بابێ من پێنچ کوڕ هەبوون و دوو کچ ئێک ژوان کوڕا ئەز بوم کو ل سالا (1308) مشەختی بەرامبەری (1891- 1892) زایینی ئەز هاتمە دنیایێ. دەمێ ژییێ من بوویە پێنچ سال من دەست ب خاندنا قورئانا پیرۆز کر لنک دایکا خوە فاتمایێ هەتا من بدوماهی ئینای، من دەست بخاندنا کتێبێت شریعەتێ کر، دوو سالا ل بامەڕنێ خاند پاش ئەز چومە ئامێدیێ بەر خاندنێ ئو ل خاندنگەها قوبەهان سالەکێ من خاند و ئەز ڤەگەریامە مال، پشتی هەیامەکێ من خوە بسەروبەر کر و ئەز چومە باژێرێ (زاخو) ل وێرێ ژی سالەکێ من خاند ئەز زڤریمە ڤە مال پاش دەمەکێ من خوە پێک ئینای ئەز چومە باژێرێ (دهوکێ) من سێ سالا ل وێرێ خاندن کر و ئەز هاتمە ڤە مال پشتی دەمەکێ من خوە سەر راست کر و ل سالا (1323) مشەختی ئەز چومە گوندێ (بێدوهێ) ل ناڤ جهێ بەرواری ژووریا ل سەر توخیبێ هەکاری و بەهد ینان داکو خواندنا خو بدوماهی بینم لنک (شێخ محەمەد پارسای) کوڕێ شێخ (طه) یێ (مائی) من دوو سالا خاند و سەیدایێ من (شێخ محەمەد پارسا) وەفات بو چو بەر رەحما خودێ ل سالا (1335) مشەختی پشتی مرنا سەیدایێ خوە ئەز بوومە مەلایێ گوندێ بێدوهێ ل شوینا سەیدایێ خوە داکو دەرسێت فەقیێت وی بێژمێ و خلمەتا مالا سەیدایێ خوە بکەم، هەتا سالا (1342)مشەختی بەرامبەری (1924 - 1925) زایینی ئەو سالا ئێنگلیز و فەلێت تییارێ (فەلە رەشک) هێرش ئینایە سەر گوندێت مە (مائێ، بێدوهێ،بناڤیێ) ئەم ژی مشەخت بوین چوینە ناف تورکا دەڤەرا هەکاریا و ل قەزا (چەلێ) ئەم فەحەوهاین و ل گوندێت وێ بەڵاڤ بوین، بەلێ ل ڤێ مشەختییێ ئەم گەلەک پەریشان و بێ سەروبەر بوین بێ کاری و ئێش و نەساخی کەتن ناڤ مە و گەلەک مروڤ ژمە مرن. ئەز پشتی سالەکێ ڤەگەرهامە ڤە جهێ عیراقێ ئو لناف عەشیرەتا (گولییا) ل گوندێ رویسێ ئاکنجی بووم و بومە مەلایێ گوندی، پاش ل وێرێ من ژنکەک بۆخو خوازت ناڤێ وێ (سەیدا فەهیما) بو کچا سەید ئوسمان خشخاشی، ئەز بوومە خودان مال و ژن خۆدێ پێنچ بچویک دانە من، و نێزیکی، دە (10) سالا ئەز مامە ل وێرێ مەلایێ گوندی، پاش ژنا من مر. من ژنەکا دی ژوی گوندی بوخوە خوازت و مەهر کر ناڤێ وێ (سافیا) بو پاش هەیامەکێ ئەو ژی مر و چوویە بەر دلوڤانیا خودێ و کچەک لدویڤ خوە هێلا. ئەز گەلەک شەپرزە بوم و مامە گرفتار ب ڤان بچویکاڤە و کەتن لەپێت من سێوی و بێ دایک، ئەز ژ وی گوندی ڤەگوهازتم چومە گوندێ (بێگوڤا) هەر ل ناف گولییا ئەز بومە مەلایێ گوندی دوو سالا من مەلاتی کر ل وێرێ کوڕێ منێ مەزن محەمەد ل گەل خویشکا وی یا بسپور (گولبهار) مرن ئو مانە ددەستێت مندا، دوو کچێت بچویک (ئەسما، ئاسیا) ئەز گەلەک پێڤە پەر گندە و ئالوز بووم من چ رێک نەمان ژبلی برنا وان بونک باپیرێ وان سەید ئوسمانێ ل گوندێ خشخاشا داکو بخودان ببن و سەخبێرا وان بهێت کرن و چاڤێ خوە بدەن وان و من برن و ئەز چوومە وێرێ. ئەز بوم مەلا ل گوندی، من پێنج شەش سالا مەلاتییا وان کر و کچێت خوە ل وێرێ دانە شوی و مەلاتی هێلا و ئەز تەنگەزار بووم ودەر بدەر ب دنیا کەتم. بومە گەریدە ژڤێ گوندی بو گوندێ هە ژڤی جهی بو جهێ هە دا وەکو شعرێت خوە لێک دەم وڤێک بێخم بەلکی چاپ کەم.
ژێــدەر